Про мене

Моє фото
Львів, Ukraine
подорожуймо,пізнаваймо,осмислюймо....

неділя, 8 березня 2015 р.

Самостійна подорож на авто по Європі ,плюси і мінуси і які нюанси очікують там.



маршрут нашої подорожі Європою


Мандрівка  по Європі десь давно  визрівала   в   моїй голові і чекала свого часу на  втілення. Так як я сама, або з групою однодумців  завжди  планувала  мандри  і ніколи не користувалася послугами тур-фірм, тож така ж схема чекала  і  мандрівку  по Європі. (висновок) Мої навички планування мандрів, хоча великих навиків можна і не мати, головне бажання і пошук різної інформації,  розуміти загальну картину подорожі,що плануєте від неї отримати, для чого ідете туди,що там робитимете і з цієї загальної картини вже планувати  свою  мандрівку. Не знаю як кому, але мені навіть цікаво планувати свої  мандри, складати маршрути, все продумувати(тобто намагатись основне  спланувати), ну а там звісно як і у всіх подорожах дивитись по обставинах і змінювати маршрути, ночівлі. Окреслюється загальна картина подорожі не лінуватись читати і читати різного роду інформацію.

Це не була моя перша  поїздка  в Європу, але такого роду відпочинок  з ночівлями в наметах і майже 14 днів на колесах :пересування з одного місця на інше, з одної країни в іншу – такий досвід в мене був вперше. Але окремо такого роду відпочинок я  практикувала, тобто життя в наметах  і кочовий спосіб мандрів  я  випробувала на  собі мандрівками  Україною  і не тільки.  Тож витримки і сили волі мало мені вистачити – тай в цей момент я навіть про таке не задумувалась. Жила  колись в Європі( в Польщі) тож хоч трохи , але знала, що там  є  в Європі.  Знала, що будуть  і безсонні ночі   і ночі зі сном у кілька годин- це все мене не лякало, мене в цей час нічого не лякало, є ціль немає перешкод. У цей момент  просто    потрібно було багато інформації ввібрати в себе , щоб із пазлів  вийшла повна картина подій і нюансів , що нас очікують там.

Підготовка і пошук способу вироблення візи розпочалися в березні, тобі якогось прохолодного хоч і по календарі весняного, але  по погоді холодного дня ми  з Тарасом  якось переписуючись   по скапу, він подав ідею з’їздити в Європу на авто і з цієї переписки потихеньку, крок за кроком ми почали втілювати нашу ідею. Я взяла на себе обов'язки пошуку  місця для  ночівель - це було основне, але маючи час  в  інтернеті я шукала  все, що нам би могло пригодитись  в  дорозі. Розглядала культурні програми, міста  і цікаві місця,  які будемо відвідувати. Перечитувала  з десяток форумі  і   відгуки людей, сайтів, описів простих людей їхній  мандрівок по Європі.

Щоб робити візу самостійно один з основних документів потрібно запрошення з цієї країни,робоче,приватне,гостьове.В квітні Тарас  отримав наші запрошення з Литви, від свого робочого компаньйона в Литві. Маючи запрошення, зібравши усі документи подали на візу . Звичайно в Литву ми зовсім не збиралися.
  
Віза
 Робили самі
Візу відкрили в квітні.
Мандрівка була запланована з 2 липня 2012 року ,  нашому розпорядженні було 20 днів. В Єропі ми були з 2 по 14 липня 2012 р

Як обирали маршрут подорожі.
Ми вибрали основну ціль подорожі Італію і кілька днів провести на морі і як буде час і сили відвідати Францію( резервний варіант).Дивлячись на  google maps  які країни і місця  ми б могли відвідати по  дорозі до основного об'єкту Італії.. Через Польщу в нас був в’їзд до шенген зони тож ми подумали, що цікаво буде відвідати Краків так як він  розміщений не далеко  від нашого маршруту, ну і звичайно ми хотіли закупитись продуктами в Польщі( там найдешевші продукти) .Сусідом Польщі була Чехія google maps    проклав нам маршрут  через Brno., Wien


   Наш остаточний маршрут який ми проїхали і який змінився під час подорож пишу  основні міста в яких зупинялисяі:  Львів-Рава-Руська-Краків(Польща)-Брно(Чехыя)-Відень(Австрія)-Блед(Слоенія)- Венеція(Італія)-  озеро Гарда(Італія)-Рим(Італія-Ватикан-Братислава(Словатчина)-Брно(Чехія)-Прага-Перемишль(Польща)-Краківець-Львів. Приблизно проїхали  5 502 км,12 днів у мандрах на колесах.

Кордони.
Перетнувши  кордон республіки Польща з перевіркою документів і штампом   в паспортi про перетин, в подальшій нашій мандрівці кордони не були перешкодою для перетину  нами  кордону інших держав. Далі вже кордонів не має, іноді назва країни присутня при перетині, а в деяких випадках, про в’їзд в іншу країну ми   спостерігали тiльки   за  навігатором.

Житло(ночівлі) кемпінги.
Про ночівлі  в Європі самий оптимальніший варіант ночівель  влітку і так як ми на авто- це були кемпінги. Кемпінги переважно знаходяться   на природі, біля моря, озера,  в лісі,  горах. Головне подалі від шуму і суєти міст,а для повного відпочинку -це вагомий  аргумент. Адреси кемпінгів я шукала по різних сайтах. Ми вирішили не бронювати ні одного з кемпінгiв так як не знали, що нас чекає там в Європі де ми затримаємося, чи не поміняються наші плани , на всяк випадок був запасний варіант ночувати в машині. А ще я знайшла кемпінги на один день безкоштовні, хоча ми ними не скористалися не по дорозі було. Тож ми вирішили їхати троє, щоб  ми могли трохи виспатися в машині.


Мовний бар’єр
Так як ми ідемо самі без гідів у різні країни , то якось нам потрібно було знаходити спільну мову з її мешканцями. Всіх мов не вивчиш. Тож я собі  ще в Україні  роздрукувала раніше видрукувані речення і фрази на різних мовах тих країн які ми проїжджатимемо. Це були основі речення: де продається віньєтка,скільки коштує це,як проїхати нам до кемпінгу, де можна припаркувати авто, ну і привітні слова, дякую, добридень, на все добре та інше.Прихопила я з собою різні словники перекладачі: польский, італійський, англійський і німецький.


Пересування по містах без авто.
Пересувалися по країнах:
Польща:трамвай,пішки
Чехія: метро  пішки
Австрія: метро, пішки
Словенія :пішки
Італія: метро, автобуси
Словатчина  пішки


Вінйетки

Ми купували віньєтки. На форумах пишуть,що купувати віньєтки потрібно за 10-15 км до кордону( про наявність кордону орієнтуємося по навігатору).
В Польщу віньєток не потрібно. Чеську віньєтку ми купили на самому кордоні,невеликий магазин обмін валют  на чеську крону  і  там можна купити віньєтку. Чеську віньєтку ми купували на місяць так як ми назад за 18 днів будемо повертатись через Чехію і на 10 днів нам не підходить віньєтка. 440 крон .З чеською віньєткою був парадокс спільними зусиллями і нервами ми все таки знайшли і купили її , як клеїти дивитись потрібно на самій віньєтці , бо в різних країнах з різних сторін на лобовому шклі клеють віньєтки. Вінєтки усі кріпляться з внутрішньої сторони скла з  салону  машини, але в кожній краіні з різних бокі лобоого шкла,потрібно уважно читати на  віньєтці інструкцію наклеювання.
Проїхавши Чехію австрійську віньєтку ми купили вже на Австрійській території, на заправці на кордоні, спочатку ми дуже панікували,бо думали, якщо віньєтку купимо за Австрійською територією, то буде штраф, бо в них там все строго, але як дізналися пізніше  на кордоні теж можна купувати вінєтки .
Чеська віньєтка 440 крон- 1 місяць
 Австрійська віньєтка  300 крон (12 євро) -10 днів, синього кольору. З тими кордонами насправді важко,так як вони не позначені  коли проїжджаєш, важко орієнтуватись чи ти пересік кордон чи ні. Словенська віньєтка  15 євро – 7 днів можна перебувати на території. Купувати віньєтки потрібно так ,щоб їх не прострочити порахувати  дні коли виїдете і коли повернетесь. Словатчина- вінєтка  10 євро  -( 10 днів), зеленого кольору, купували за кордоном на заправці. В Італію віньєток не потрібно, там платні  відрізки доріг. В Польщі також немає віньєток.

Ціни на продукти, харчування в Європі 2012 р
В Польщі  самі дешеві продукти. Так як ми були на машині   і мали автомобільний холодильник  то ми по максимуму закупились продуктати в Кракові звісно в Бенрьонці і Керфюрі .Ось по цьому сайті можна глянути адреси маркетів в Польщі   http://www.malecha.org.ua/forum/index.php?showtopic=28614&st=40     
В інших країнах докуповували що необхідно, або пробували місцеві продукти і страви. Особливо  хотілося попробувати Італійські  продукти  пробували спагеті, макарони  з різними пастами, я ще потім довго  після поїздки по приїзді додому робила собі спагеті з  різними пастами .

Платні дороги .
 
Саме складніше з платними дорогами –це в Італії..  Лінії Телепас   при в’їзді з автобану і заїзді завжди стикаєтеся з лініями Телепат. Ми ставали завжди в чергу де написано живі гроші там платимо готівкою, в інших лініях треба картку яку потрібно купувати. Ще один нюанс який ми пропустили і за це сплатили штраф 50 євро,тож при в’їзді на Телепат вам потрібно взяти квитанцію яка вийде з залізного терміналу перед шлагбаумом, пізніше цю квитанцію показуєте коли перетинати іншу лінію телепат   і тоді за проїхану  відстань вам скажуть оплатити певну ціну в залежності від проїханої відстані  в км. В Італії якщо захочете з’їхати з автобану в інше місто по дорозі наприклад Мілан, маєте з’їхати з телепату і знову потім в’їхати не забувши брати квитанції при кожному в’їзді. Карта платних доріг Італії сайт http://mosintour.ru/default.asp?Id=968. Ціни на платних дорогах Італії не маленькі, тож  по дорозі на Рим  ми сплативши по 30 Є  ми вирішили трохи їхати дорогами місцевого значення, тобто не автобанами. В такий спосіб можна роздивитися природу і місцевість країни. Ми не дуже захоплювалися безкоштовними дорогами, так як час в нас був обмежений в пересуванні  то ми змінювали безплатні дороги на платні. Платні автостради позначені білими буками на  зеленому полотні. Вам вибирати якими дорогами їхати.

Бензин.
 Ще один парадокс мандрів на авто
 Бензин :
Польща -5.8 злотих,/ літр
 Словенія -  1.4 євро. Чехія -1.3 євро/ літр  95
 В Італії він був самий дорожчий до   1.7 євро євро   за літир 95, багато не поїздиш на ньому ,  у інших країнах, по різному ціни.

             Інше.
 
Найкращий путівник — Lonely Planet. Там є адреси хостелів, кафе, музеїв (з годинами роботи),описи цікавих місць.
 .
   Ще незамінна річ в поїздках — ноутбук, планшет, телефон з доступом до Wi-Fi.  Завдяки наявності  Wi-Fi завжди можна знайти потрібну інформацію. Сам  Wi-Fi можна шукати в кафе, на вокзалах. В Польщі Ми ловили мережу в McDonalds і, в Словенії біля кемпінга Блед і в кемпінгу  безкоштовна мережа, в Чехії  в місті  Брно знайшли біля  приватного  особняка  мережу.  В Італії  ми купували точку доступу в кемпінгах, мережа закодована була. Або просто сісти в центрі міста на лавочку — в сусідніх будинках напевно що  буде якась незакрита мережа. Особливо біля великих готелів. Душ можна  прийняти на  заправках, туалети безкоштовні на    автобанах в Австрії де є з’їзди, там можна і зупинитись і заночувати в авто.
      Ліки краще взяти з собою, в Європі  вони дорогі і за рецептом  деякі з них.
Розетки усюди стандартні, перехідників брати не треба. Якщо ви збираєтесь відвідати декілька країн під час поїздки то оптимальний варіант по мобільному зв'язку - туристичні сім картки. Наприклад "Гудлайн" або "ТревелСІМ". З цими картками у вас вхідні будуть безкоштовні по всім країнам Європи.





3 коментарі:

  1. Якщо їхати на атобусі, то квитки можна купити за дуже привбливими цінами на https://kasa.lux-reisen.com/

    ВідповістиВидалити
  2. Найраще подородувати автобусом! Розслабитись та споглядати чарівні краєвиди за вікном.
    Я вже давно для себе обрала автобусні подорожі, з поміж багатох, встигла обрати найкращий сервіс по продажу витків та перевізника, хочу поділитись і з вами, може буде цікаво - https://kasa.lux-reisen.com/

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Є свої плюси як на авто так і на автобусі, кожен оберає,що йому ближче чи як комфортніше, я люблю як авто так і автобусом подородувати, а літаком ще швидше, якщо треба кудись далі))

      Видалити